reklama

Tých pár dní zvládnem

požičiavam si nzov pesničky od Desmodu a Zuzky Smatanovej. Je zaujmav ako ns texty a hudba dokžu inpirovať k najrznejm vahm. Pr dn zvldnem...je to ako zvldame cel život, ktor tak neprosne bež, už nie sme deti, už nosme visačku kategrie dospel. Od ktorho dňa presne?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Kľudne by som zvládla naháňačku okolo nášho dvora s tou bandou pätročných šracov v mojich pätách, s ktorými budem o chvíľu obliezať prašiak. Ten piesok na rukách nám nevadí, keď sa dotýkame zeme pri stojkách a "visačkách z prašáku". Chodíme tak ušmudlaní domov každý deň. A naše mamky to z nás každodenne s láskou zmývajú.

Zvládla by som ten šok, keď mi pri kotolni vybuchlo umelé kinderko so šumienkou v ponožke. Aj bratanca Maťa Prášila, ktorý ho prišiel za mnou pomstiť a vybiť ma na odplatu, lebo som predtým Maťa vyfackala. Aj dnes by som mu privrela ruku medzi naše dvere.

Aj pohľad na môjho brata Paliho, ako vyťahuje rakov zo splavu, aj to by som zvládla.

To blato, v ktorom sme sa včera patlali aby sme nachytali žubrienky v kaluži, to bolo tiež super. A ten vosk zo sviečok, keď sme na Vše svätých udržiavali oheň vo všetkých kahančekoch na cintoríne pod krížom...zvládnem jeho pálenie na rukách, aj ten vyhoretý smrad. A to sledovanie deduška s vedlajšieho domu, ktorého sme označili za tajného agenta...a schovávanie sa za rohmi bytoviek... aj to by som brala. Aj to vyvolávanie ducha Marilyn Monroe po škole v našej 50-ročnej práčovni plnej pavučín...aj to by som brala.

Zvládla by som ten smiech, ktorý nás obklopoval, keď mi pod maminými oknami v tráve za svitu Slnka krásnych (ešte totalitných) osemdesiatych rokov sadlo holubie hovienko na plece a ja som svoju kudrnatú hlavu v bľakote obracala na oblohu, či mi tá nepomôže to hovienko zotrieť.

Zvládla by som vôňu babičkiných koláčov a buchiet a mamkiných vajcových chlebíkov s cibuľkou a kakaom na raňajky a k tomu Matelka, Raťafáka Plachtu, Majku z Gurunu, Arabelu, Návštevníkov, Bambuľku a každú nedeľu ráno "Jú a Hele".

Aj tie besiedky v kine s papierovými kvetinkami a hrajúcim monomagnetofónom a volánikovými blúzkami by som zvládla.

Zvládla by som kopanie "bazénu hliníkovou lyžičkou miesto lopaty" so Silviou. Tiež na dvore. Pri prašiaku.

Tých pár dní, čo odvtedy ubehlo, som už zvládla.

A tých ďalších pár dní, čo ešte príde, dúfam, že tiež zvládnem...Nebolo a ani to nie je také hrozné.

Hana Štupáková

Hana Štupáková

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som postavička z komiksu, ktorý ešte nebol napísaný ani nakreslený. A hrám v ňom len vedľajšiu bezvýznamnú úlohu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradenéTo musíte vidieť

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu